Gutléberné Dr. Marossy Zsófia

2008-ban fejeztem be egyetemi tanulmányaimat Pécsen, az Általános Orvostudományi Karon. Az egyetem utolsó két évében érdeklődni kezdtem a gyermekpszichiátriai iránt, amelyben az engem tanító szakorvosok gyermek szeretete, kreativitása, elmélyült segítő szándéka, humora erősített meg abban, hogy orvosként ezen az úton induljak el. 2009-től a Vadaskert Kórház és Szakambulancia intézményén belül dolgoztam rezidensként, majd 2012-től szakorvosként. A munkámat igyekezetem tanfolyamokkal kiegészíteni, rajzelemzést, alapfokon alternatív augmentatív kommunikációt tanultam. A vadaskerti évek nagy részét a kórház kognitív viselkedésterápiás szemléletű osztályán töltöttem, ahol lehetőségem nyílt a 10 éven felüli korosztály alaposabb megismerésére. A családoknak heti váltásban más-más probléma körhöz kapcsolódóan (kényszerbetegség, hiperaktivitás, szorongás, tik), csoportos gyermek terápia formájában igyekeztünk segíteni. Az osztályt 2015-től 2017-ig, a kisfiam megszületéséig vezettem, eközben szorongó gyermekeknek alakítottunk ki Gregó Enikő pszichológus kollégámmal szociális készségfejlesztő tréninget. Később a munkába való visszatérésem során a kórház Kis Részlegének vezetését bízták rám, ahol elsősorban a 3-8 éves korosztály diagnosztikájával foglalkoztam, különös tekintettel az autizmus tünetekre. Második gyermekem megszületése után a kórházi ambuláns ellátásban vettem részt, majd visszavártak a kisgyermekek és kiskamaszok ellátását célzó összevont osztályra, ahol igyekeztünk a COVID-hoz kapcsolódó megnövekedett ellátási igényt kezelni, és ebből adódó hosszú várólistákat csökkenteni. Láttam mennyit várnak egy-egy diagnózisra a családok a legtöbb kórházban, ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy a diagnosztika jó szakmai környezetben magán ellátásban is felvállalható.

A hozzám érkező családoktól a kiküldött tesztek kitöltését, korábbi dokumentumok összegyűjtését kérem. Az első interjú során a szülők és a vizsgálandó gyermek együttes, személyes jelenlétére számítok. A vizsgálat a fejlődési anamnézis, és tünetek körvonalazása mellett a spontán játéktevékenység, interakciók, pszichés funkciók feltérképezésén alapul. Az interjú után becsülhető meg a további vizsgálati alkalmak száma, esetleg a kiegészítő gyógypedagógiai vagy pszichológiai vizsgálatok szükségessége. Általában a teljes diagnosztikai folyamat 3-4 találkozást jelent, melyben 2 alkalommal a gyermek vizsgálata célzott játék eszköz készlettel történik. A záró konzultáció során az eredményeket részletesen ismertetem, ilyenkor lehetőség nyílik a felmerülő kérdések megválaszolására is.


Gutléberné Dr. Marossy Zsófia
gyermekpszichiáter szakorvos

gmarossyzsofi@gmail.com