Mesés iskolaelőkészítő foglalkozás

Formája:

A 45 perces foglalkozások heti rendszerességgel, kislétszámú, korosztályos csoportban zajlanak.

Életkor:

5-7 éves korú gyermekek.

Szakemberek:

Mohácsi Nelli - szakvizsgázott fejlesztőpedagógus, Meixner-terapeuta, mesepedagógus

Szilveszter Ágnes - szakvizsgázott fejlesztő óvodapedagógus, tanító, mesepedagógus

Kiknek ajánljuk:

Olyan 5-7 éves gyermekeket várunk, akiknek - a sikeres iskolai beválás érdekében – megerősítésre van szüksége a

  • társas kapcsolatok, együttműködés, érzelemszabályozás, önbizalom, önismeret

  • beszéd- és nyelv (beszédészlelés, beszédmegértés, szókincs, kifejezőkészség)

  • részképességek (tájékozódás, finommotorika, író-rajzoló mozgások, gondolkodás, figyelem, észlelés, emlékezet, matematikai készségek)

területén.

Foglalkozások célja:

Komplex, élményalapú fejlesztés, amely mesékkel, kreatív tevékenységekkel, játékos tanuláson keresztül készíti fel az óvodásokat az iskolai életre. A cél nem csupán a kognitív képességek fejlesztése, hanem a gyermekek egész személyiségének kibontakoztatása – biztonságos, inspiráló környezetben.

Minden foglalkozás egy népmesére épül, amelyet a gyerekek aktívan átélnek, eljátszanak. Ez segíti őket az érzelmek feldolgozásában, a belső biztonság és az önbizalom megerősítésében. A meséhez kapcsolódó alkotó-fejlesztő tevékenységek az iskolához szükséges alapképességeket fejlesztik.

Foglalkozásainkon élőszavas mesemondás keretében népmesékkel dolgozunk, ahol a gyermek olyan mintákkal találkozik, amelyek elősegítik képzelet- és fantáziavilágának gyarapodását, majd a kialakuló szimbólumok analógiájára képessé válik saját megoldásokat, válaszokat találni. A népmesék befogadása által fejlődik a képzelet, fantázia, szövegértés, szókincs, kifejezőképesség, oldódik a feszültség, erősödik az önbizalom.

A történetek élményszerű, több érzékszervre ható befogadását játékos anyanyelvi- és részképesség fejlesztő és kreatív-alkotó tevékenységekkel egészítjük ki. Az alkotás során iránymutatást, eszközöket kapnak a gyerekek, fantáziájuk, képzeletük segítségével végeznek önkifejező tevékenységet.

A gyermekek iskolába lépéshez szükséges készségeit, fejlettségi állapotát felmérjük, ezután erősségeikre építve támogatjuk a fejlesztendő területeket.

A szülőket folyamatosan, szülőkonzultáció keretében tájékoztatjuk az elért eredményekről.

A módszerről:

A mesés iskolaelőkészítő foglalkozások során az általunk kidolgozott tematikát alkalmazzuk. A heti rendszerességű foglalkozásokat kéthetes ciklusokra bontva egy téma köré építjük fel, konkrét célkitűzéseket megfogalmazva. Első alkalommal képzeletjátékkal, dramatizálással, dalos népi játékokkal, verssel, mondókával kapcsolódunk a hallott történethez, míg második alkalommal az életkori sajátosságokhoz igazodva, élményalapú fejlesztőpedagógiai eszközöket alkalmazva segítjük a gyermekek általános kognitív fejlődését. 

Jelentkezés:

Mohácsi Nelli | mohacsi.nelly@gmail.com | +36 30 218 3801

Szilveszter Ágnes | szilveszteragi@gmail.com | +36 30 971 9599