Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT)

A TSMT (Tervezett Szenzomotoros Tréning) Lakatos Katalin Ph.D által kidolgozott módszer, melynek fő célja a sikeres iskolai beválás biztosítása az idegrendszer megfelelő működése mellett. A vizsgálat során a motoros, a pszichés-kognitív és a szociális területeken jelentkező tünetek alapján, a gyermek fejlettségi szintjének megfelelően állítjuk össze a terápia menetét. Tervezett Szenzomotoros Tréningben részesülnek azok a gyerekek, akiknél a meglassúbbodottmozgásfejlődés fő okaként az egyensúly és/ vagy koordinációs zavar szerepel, illetve akiknél vezető a figyelemzavar, a hiperaktivitás, az autisztikus viselkedés vagy egyéb nehezen kezelhető magatartásforma.

  • TSMT I. (Tervezett Szenzomotoros Tréning / egyéni)

A terápia Home-tréning (otthon végezhető) formájában alkalmazható feladatsorokat tartalmaz. A gyermek problémájának megfelelő, egyénre szabott feladatsorokat tanít be a terapeuta a családnak, melyet kontroll találkozások követnek.

Súlyosabb lemaradással, magatartási és figyelmi problémákkal küzdő, még csoport éretlen gyermekeknek javasolt ez a forma. Cél a gyors felzárkóztatás, együttműködés beindítása, minél hamarabbi csoportba illesztés.

  • TSMT II. (Tervezett Szenzomotoros Tréning / csoportos)

Azonos problémájú gyerekekből homogén csoportokat alkotva, berendezett tornateremben sokféle fejlesztő eszköz (gördeszka, roller, labdák, csúszdák, hinták, pörgős játékok, kötelek, padok, zsámolyok, stb.) alkalmazásával állítja össze a szakember a megfelelő mozgássort. Cél a helyzetfelismerés és problémamegoldó képességek fejlesztése, változatos mozgásélmények megtapasztalása, a közösségbe való beilleszkedés, irányíthatóság, valamint a mozgáskoordináció, a figyelem és az önkontroll fejlesztése.